تهویه مطبوع از یک طرف گرم یا گرم می شود – کمک رایگان AC اتومبیل
[ad_1]
سیستم های تهویه مطبوع اتومبیل که از یک طرف گرم و از طرف دیگر سرد می شوند معمولاً یکی از دو مشکل را دارند. در این مقاله کوتاه تعمیر خودرو، یک تکنسین حرفه ای خودرو تجربیات خود را که از کار بر روی تهویه مطبوع در فلوریدا در چند دهه گذشته به دست آمده است، به اشتراک می گذارد. این اطلاعات رایگان میتواند به همان اندازه برای مصرفکنندهای مفید باشد که هنگام کار با تعمیرگاههای خودرو ارزش اطلاعرسانی را میداند. وقتی هوا در یک طرف گرم میوزد، برای کمک رایگان تهویه مطبوع خودرو بخوانید.
معمولاً خودروهایی که در یک طرف داشبورد باد سرد و در طرف دیگر گرم می شوند، معمولاً مجهز به سیستم کنترل آب و هوای دو منطقه هستند. سیستم های دو منطقه ای به راننده و سرنشین جلو اجازه می دهد تا دمای مربوطه را با سطح راحتی خود تنظیم کنند. هنگامی که هر دو طرف در سردترین تنظیمات قرار می گیرند، دو دلیل رایج برای اختلاف دما وجود دارد، اجازه دهید اولی را پوشش دهیم.
مبرد کم
تهویه مطبوع خودروهایی که از 134A استفاده میکنند، معمولاً در مقایسه با خودروهای قدیمیتر که از R12 استفاده میکنند، مقدار کمی مبرد دارند. امروزه دستگاه های تهویه مطبوع خودرو و کامیون بسیار کارآمدتر از قطعات پیشخوان قدیمی خود هستند. این واقعیت که سیستمهای 134A از فریون کمتری استفاده میکنند، به این معنی است که نشت میتواند سریعتر بر عملکرد یک سیستم HVAC (تهویه گرمایشی و تهویه مطبوع) تأثیر بگذارد. با توجه به طراحی سیستمهای AC دوگانه، مبرد کم دلیل اصلی اختلاف دمای شدید از یک طرف خط تیره به طرف دیگر است. حتی مکانیک های باتجربه خودرو نیز ممکن است تعجب کنند که بدانند 4 تا 8 اونس کمتر از 134A می تواند چنین تفاوت بزرگی ایجاد کند. دما از دریچه چپ به سمت راست می تواند بین 10 تا 20 درجه متغیر باشد. ساده ترین کاری که می توانید امتحان کنید این است که سیستم را پر کنید یا بهتر است تمام فریون ها را بردارید و دستگاه را با مقدار مشخص شده کارخانه شارژ کنید. در بیشتر موارد پس از شارژ مناسب فریون در ماشین، دما به همان اندازه که باید در هر دو طرف سرد می شود!
اگر کمکی نکرد چه؟ برای اطلاع از یکی دیگر از دلایل احتمالی مشکل، ادامه مطلب را بخوانید.
مشکل درب HVAC
مناطق دوگانه که دماهای متفاوتی را از دریچههای دو طرف داشبورد تامین میکنند با استفاده از درهای کوچک در محفظه HVAC به دست میآیند. با کنترل درب ها می توان دمای هوای سمت چپ و راست را تا حد مطلوبی تنظیم کرد. بسیاری از اوقات موتور (یا محرک) که درب را برای هر دو طرف کنترل می کند ممکن است از کار بیفتد یا خود درب شکسته شود و از دما جلوگیری کند. از تنظیم شدن تشخیص این مشکل پیچیده تر است و می تواند موضوع مقاله دیگری باشد. با تشکر برای خواندن. امیدواریم اطلاعات رایگان ارائه شده در اینجا به رفع مشکل “گرم یا گرم شدن AC از یک طرف خط تیره” کمک کند.
[ad_2]
Source by Dennis Bandy