منوی دسته بندی

بررسی امکانات پارکینگ هوشمند

پیدا کردن فضای مناسب پارک خودرو در شهرهای شلوغ چه در خیابان های اصلی  و خیابان های مجاور آن و چه در سازه های پارکینگی موجود بسیار مشکل می باشد. به کمک سیستم راداری طراحی شده توسط شرکت زیمنس Siemens، کاربران شهری بزودی این امکان را خواهند داشت که اطلاعات فضاهای پارکینگ هوشمند موجود در خیابان های مجاور را  از طریق اپلیکیشن های موجود در تلفن همراه یا سیستم ناوبری  خودرو  به صورت لحظه ای دریافت نمایند.

پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند

پیدا کردن مکان مناسب پارک  خودرو در اغلب اوقات بسیار رنج آور است.  کاری  که اغلب منجر به این می شود که به مکان مورد نظر رانندگی بدون داشتن مکان مناسبی برای پارک خودرو خواهید رسید  که در بهترین حالت هم با صرف زمان و مصرف سوخت بی حد، خودرو خود را پارک خواهید کرد.  طبق اخرین مطالعات بین المللی مدیریت حمل و نقل، پیدا کردن مکان مناسب در کشور توسعه یافته ای مثل آلمان حدود ۱۰ دقیقه و در کشور ایتالیا حدود ۱۵ دقیقه زمان می برد که چیزی حدود ۴٫۵ کیلومتر میزان پیمایش از خیابان های مجاور را در بر دارد که منجر به رها شدن غیر ضرور ی  ۱٫۳ کیلو گرم گازی دی اکسید کربن تولیدی اگزوز خودرو در جو اتمسفر خواهد گردید. بررسی ها هم چنین نشان داده است که حدود ۳۰ درصد رانندگان در مناطق متراکم داخل شهر به دنبال جای پارک مناسب هستند.  یک تعبیر جالب از کل مسافتی که در یک محدوده کوچک شهری توسط این رانندگان طی می شود برابر با ۱۴ سفر در تمام جاده های کل کره زمین می باشد.

شرکت زیمنس آلمان  یک راه کار مدیریت پارکینگ را برای کمک رسانی به شهرهای دارای مشکل کمبود پارکینگ توسعه داده است  . به کمک این راه کار، که امسال برای اولین بار و به طور جامع و آزمایشی در شهر برلین آلمان به صورت پایلوت به کار گرفته خواهد شد، کاربران شهری بدون هیچ گونه تلاش و هزینه ای از اطلاعات جای پارک های موجود بین مبدا و مقصد سفرشان مطلع خواهند گردید. انواع مختلفی از سنسورها و سیستم های پیچیده الکترونیکی در سامانه مدیریت پارکینگ طراحی شده مورد استفاده قرار گرفته اند که متناسب با نیازهای مناطق مختلف شهری و گیزینه های مختلف پارکینگ های موجود بهینه سازی شده اند.

پیدا کردن فضای پارک مناسب با چشم راداری در پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند

عملکرد خود آموز سیستم پارکینگ هوشمند

خروجی سنسورها به وسیله شبکه تلفن همراه به مرکز کنترل ارسال می شود و در آنجا مورد تحلیل قرار می گیرد به طوری که  وضعیت پارک های خالی مشخص شده و اطلاعات مناسب جهت بهبود وضعیت پیدا کردن فضای پارک خودرو از طریق اینترنت به نرم افزارهای مرتبط  و سیستم های ناوبری خودروها ارسال می گردد.  ویژگی منحصر به فردی که راهکار شرکت زیمنس را ویژه کرده است عملکرد خودآموز نرم افزار سیستم است. نرم افزار زمانبندی خالی شدن فضاهای پارکینگ در نقاط پر تردد را تحلیل می کند و بر اساس اطلاعات آماری و زمان واقعی، پیش بینی های  صحیحی را برای زمان های آتی به رانندگان ارسال می کند. هم چنین سامانه به رانندگان در انتخاب شیوه مناسب حمل و نقل کمک می کند به طوری که قبل از سوار شدن به خودرو و عزیمت به سمت مقصد، اطلاعاتی را به راننده ارسال می کند که بر اساس آنها راننده در صورت شلوغی و عدم وجود فضای پارک کافی در خیابان های مجاور مقصد رانندگی از رانندگی با خودرو شخصی منع شده و  نرم افزار پیشنهاد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ارائه می کند.

گام های اولیه در مسیر شهر هوشمند

پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند

راهکار مدیریت پارکینگ زیمنس، یک شبکه سنسوری  ماژولار فراسازه ای بوده  که به کمک بستراینترنت اشیا IOT، ارتباط سنسورها با مرکز کنترل امکان پذیرشده است. در واقع ساختار مد نظر یکی از اساس  سامانه برای شکل گیری مفهوم یک شهر هوشمند می باشد. در صورت اضافه شدن سامانه RFID به هرکدام از فضاهای پارکینگ موجود، امکان اضافه کردن دستگاه های اعتبار سنج نیز وجود دارد که به طور نمونه امکان استفاده کاربران اماکن مشخص از فضاهای پارکینگ اختصاصی آن مکان و یا محاسبه زمان پارکینگ و ارائه قبض پارکینگ از امکانات این سامانه خواهد بود.

راهکار مدیریت پارکینگ زیمنس قدم هایی فراتر از موارد اشاره شده نیز گذاشته است و سامانه هایی نظیر مدیریت ترافیک شهری، مدیریت روشنایی تطبیقی، سامانه تحلیل اطلاعات آلودگی مناطق شهری و خدمات شهری عمومی ارائه کرده است نتیجه و براورد کلی منجر به داشتن یک “شهر هوشمند و نوآورانه” با مدیریت کلان هوشمند می باشد.

http://arianps.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%86%da%af-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *