منوی دسته بندی

ساخت کلکتور، تعویض کلکتور و تعمیر کلکتور خود را به ما بسپارید!

آرین پادرا صنعت ارائه دهنده خدمات تخصصی ساخت کلکتور، تعویض کلکتور و تعمیر کلکتوردر تهران و حومه
ساخت کلکتور

کلیه خدمات ساخت کلکتور در محل شما

تعمیر کلکتور

تعمیر کلکتور و تعویض کلکتور

چرا آرین پادرا صنعت

تعمیر و ساخت کلکتور در محل

ما انجام کلیه خدمات تعمیر و ساخت کلکتور شما را در سراسر تهران در محل شما انجام می دهیم.

تعمیرکار متخصص

تعمیرکاران آرین پادرا صنعت، همگی از کارشناسان خبره و باتجربه در زمینه خدمات مربوط به تعمیرات تجهیزات تاسیساتی هستند، با اطمینان خدمات تعمیر و نگهداری خود را به ما بسپارید.

سرعت در خدمات

تضمین میکنیم که تعمیرکاران ما در کمتر از ۶۰ دقیقه نزد شما در محل و یا منزل شما حاضر باشد تا با توجه به مشکل، کلکتور شما را در اسرع وقت تعمیر نمایند.

کمترین قیمت تعمیر

ما در تلاش هستیم تا انجام خدمات ساخت کلکتور، تعویض کلکتور و تعمیر کلکتور را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام دهیم، و همواره رضایت مشتریان از اهداف اصلی ما بوده است.

بزرگترین راز اعتماد مشتریان به آرین پادرا صنعت جهت انجام خدمات ساخت کلکتور، تعویض کلکتور و تعمیر کلکتور داشتن داشتن جواز کسب از اتحادیه تعمیرکاران می باشد و همچنین کلیه تعمیرکاران و سرویسکاران آرین پادرا صنعت دارای گواهی نامه اموزشی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد که نشان از علم در کنار تجربه درخشان آنان دارد و این بزرگترین دلیل اعتماد مشتری به ما می باشد

پیمانکار متخصص تعمیر و نگهداری تاسیسات

نیاز به مشاوره و استعلام قیمت دارید؟
تماس بگیرید

کلکتور چیست؟

برای فهم دقیق مفهوم کلکتور، یک سیستم حرارت مرکزی را در نظر بگیرید. همان ‌طور که می ‌دانید، وظیفه تولید آب گرم مصرفی در موتورخانه را دیگ بخار برعهده گرفته است. به همین دلیل آب گرم مصرفی برای استفاده در یک نقطه کاربرد ندارد، بلکه باید آن را به چندین بخش مختلف تقسیم کرد. اگر چیزی به نام کلکتور در موتورخانه وجود نداشته باشید، چه اتفاقی می ‌افتد؟ در عمل اجرای سیستم لوله ‌کشی آب گرم مصرفی از دیگ بخار به درون ساختمان با چالش ‌های جدی و خطرناکی مواجه می‌شود. زیرا باید به تعداد مصرف ‌کننده ‌ها لوله به ‌صورت مستقیم به دیگ بخار وصل شود و این کار در عمل امکان‌ پذیر نیست. همچنین باید آب برگشتی را نیز که مجدد به دیگ وارد می ‌شود را نیز جداگانه در نظر بگیرید. اهمیت ساخت کلکتور موتورخانه در اینجا کاملا احساس می شود. در هر دیگ بخار یک یا چند کلکتور رفت و کلکتور برگشت به دیگ بخار متصل است. وظیفه اصلی کلکتور رفت، توزیع آب گرم بین لوله ‌ها برای دستیابی به نقاط مصرف است. همچنین کلکتور برگشت نیز، آب برگشتی از نقاط مصرف را جمع‌ آوری می کند و مجددا به داخل دیگ بخار برمی ‌گرداند. بنابراین نقش کلکتور در یک موتورخانه بسیار مهم و حیاتی است. بدون وجود این ابزار امکان اجرای سیستم تأسیسات حرارت مرکزی برای ساختمان‌ های بلند وجود نخواهد داشت.

کلکتور چه نقشی در موتورخانه دارد؟

ساختمان کلکتور از یک بدنه اصلی تشکیل می شود که روی سطح آن چندین خروجی با ابعاد و سایزهای مشخصی وجود دارد. در نتیجه اگر کلکتور در نقش توزیع آب گرم قرار گیرد، ابتدا آب گرم از دیگ بخار وارد ورودی اصلی آن می شود و در ادامه آب با فشار وارد هر یک از لوله ‌هایی که به خروجی‌ ها متصل است، خواهد شد. ساخت کلکتور موتورخانه باید طبق یک استاندارد مشخص و معینی باشد که عملیات توزیع آب گرم و همچنین جمع‌ آوری آب برگشتی با سرعت بالا و بدون هیچ‌ مشکلی انجام گیرد. معمولا در مسیر کلکتورهای موتورخانه از پمپ دمش یا مکش نیز استفاده می‌ کنند. این پمپ به کلکتور کمک می ‌کند که جریان آب با سرعت بیشتری درون لوله ‌ها جریان یابد. حضور کلکتور نظم و انضباط بالایی را در موتورخانه هدیه می بخشد. بدون وجود کلکتور در موتورخانه نمی ‌توان لوله‌کشی ‌های زیادی را برای قسمت های مختلف ساختمان انجام داد.

مراحل ثبت سفارش خدمات تخصصی چیلر

ثبت سفارش

از طریق یکی از روش های موجود در صفحه تماس با ما با یکی از کارشناسان ماارتباط برقرار کنید و یا سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

هماهنگی وقت ملاقات

زمان قرار ملاقات را با تعمیرکاران ما هماهنگ کنید انها در کمترین زمان ممکن خود را به محل مورد نظر شما میرسانند.

تکمیل پروژه

گروهی از متخصص ترین تعمیرکاران ما جهت عیب یابی و انجام تعمیرات در محل حاضر می شوند

مجوزها و گواهینامه های آرین پادرا صنعت

نیاز به مشاوره دارید؟
021-77050873

گواهی های حسن انجام کار مشتریان

نظر برخی از مشتریان ما

5
5
5
5
5
سوالات متداول

این خدمت به تمام ساختمان های ادارای، مسکونی، هتل ها، بیمارستانی و تمام ساختمان هایی که دارای کلکتور هستند و کلکتور معیوب دارند قابل ارائه می باشد

ساخت کلکتور موتورخانه و نصب آن چند مرحله متفاوت دارد که اجرای دقیق هر یک از آن ‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انجام محاسبات متناسب با قطر و طول کلکتور موتورخانه

قبل از شروع به ساخت کلکتور باید محاسبات فنی مربوط به ساخت کلکتور را با دقت در اولویت قرار دهید. برای این منظور تکلیف دو فاکتور مهم مشخص می شود؛ طول کلکتور و قطر کلکتور. این دو پارامتر تابع مستقیم از قطر انشعاباتی هستند که روی مسیر اصلی در کلکتور تعبیه می ‌شوند.

معمولا قطر انشعاباتی که روی کلکتور در نظر می گیرند، یکسان هستند. البته لازم به ذکر است که با توجه به عوامل مختلف و نیاز مصرف‌کننده ‌ها قطر برخی از انشعابات بزرگ ‌تر در نظر خواهند گرفت.

 انتخاب لوله مناسب و برش آن

جنس لوله ‌هایی که برای ساخت کلکتور نیاز است از آن استفاده شود، جنس برنج، گالوانیزه، مس یا فولاد سیاه است. البته لازم به ذکر است که از فولاد سیاه برای ساخت کلکتور نیز استفاده می کنند که بهترین عملکرد را دارد و در عین حال از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

تعبیه انشعابات مناسب روی لوله

در این مرحله از ساخت کلکتور نوبت تعیین محل انشعابات روی آن است. قطر هر یک از انشعابات و محل قرارگیری آن‌ ها را در وهله اول باید تعیین شود. حال باید با استفاده از خط‌کش، گونیا و گچ محل آن ‌ها را به ‌صورت دقیق روی لوله مشخص شود.

پس از آن لوله ‌هایی را که برای هر یک از انشعابات مناسب هستند، باید روی محل علامت زده به ‌صورت عمودی قرار دهند. دور لوله ها را با استفاده از گچ روی لوله اصلی کلکتور خط می کشند. بعد از آن باید با استفاده از تجهیز خاصی به نام سرپیک برش، محل انشعابات را روی کلکتور برش دهند.

اتصال انشعابات به لوله کلکتور

در مرحله اتصال انشعابات به لوله کلکتور ابتدا باید محل‌ های برش داده را با استفاده از سوهان برداه ‌برداری کنند. پس از ان باید برای اتصال دائمی لوله به کلکتور از جوشکاری استفاده شود. البته در این مرحله ابتدا با چهار خال جوش اتصال اولیه بین انشعاب و لوله اصلی برقرار خواهد  شد.

تست کلکتور ساخته شده

در مرحله آخر باید ابتدا دو سر کلکتور را با استفاده کپ‌ ها یا درپوش‌ های مناسب مسدود کنید. پس از آن نوبت به تست کلکتور می شود که از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. برای این منظور جریان آب را به ورودی کلکتور متصل می‌کنید.

در ادامه تمام انشعاباتی که از لوله مرکزی گرفته‌ اید را مسدود می‌ کنید. پس از آن فشارسنج را روی لوله یکی از انشعابات قرار دهید. جریان آب را برقرار کرده و فشار را افزایش خواهید داد. در صورتی که نشتی در انشعاب وجو داشته باشد، باید آب را تخلیه کرده و پس از خشک شدن آن، ابتدا آن را با سنگ فرز تمیز و مجددا جوشکاری را تکرار کنید.

ساختمان کلکتور از یک بدنه اصلی تشکیل می شود که روی سطح آن چندین خروجی با ابعاد و سایزهای مشخصی وجود دارد. در نتیجه اگر کلکتور در نقش توزیع آب گرم قرار گیرد، ابتدا آب گرم از دیگ بخار وارد ورودی اصلی آن می شود و در ادامه آب با فشار وارد هر یک از لوله ‌هایی که به خروجی‌ ها متصل است، خواهد شد.

ساخت کلکتور موتورخانه باید طبق یک استاندارد مشخص و معینی باشد که عملیات توزیع آب گرم و همچنین جمع‌ آوری آب برگشتی با سرعت بالا و بدون هیچ‌ مشکلی انجام گیرد. معمولا در مسیر کلکتورهای موتورخانه از پمپ دمش یا مکش نیز استفاده می‌ کنند.

این پمپ به کلکتور کمک می ‌کند که جریان آب با سرعت بیشتری درون لوله ‌ها جریان یابد. حضور کلکتور نظم و انضباط بالایی را در موتورخانه هدیه می بخشد. بدون وجود کلکتور در موتورخانه نمی ‌توان لوله‌کشی ‌های زیادی را برای قسمت های مختلف ساختمان انجام داد.

کارشناسان شرکت آرین پادرا صنعت، با بازدید از موتورخانه ساختمان در صورت مشاهده هرگونه عیبی، آن را با کارفرما مطرح میکنند سپس با توجه به ابعاد مشکل اقدام به تعمیر کلکتور موجود یا تعویض و ساخت کلکتور جدید میکنند.

  1. امکان پخش یکسان آب گرم در بین بخش‌های گوناگون یک ساختمان به‌راحتی فراهم می‌شود.
  2. صرفه‌ جویی خوبی در میزان لوله مصرفی درون موتورخانه انجام می گیرد.
  3. اتلاف گرما و افت فشار سیال در جریان انتقال آب گرم به محل مصرف کاهش می یابد.
  4. سرعت توزیع و جمع‌ آوری آب افزایش می ‌یابد.
  5. در صورت بروز خرابی در هریک از مسیرهای انتقال آب، به ‌راحتی می توان بدون مسدود کردن سایر خطوط لوله، اقدامات تعمیری را انجام داد.
  6. هزینه نصب و راه‌ اندازی لوله ‌کشی در موتورخانه‌ ها کاهش می یابد.
  7. امکان نصب کنتور مجزا برای هر یک از مصرف‌کننده ‌های آب در ساختمان مهیا می شود.
  8. امکان کنترل و تغییر فشار آب گرم برای هر یک از مصرف‌کننده ‌ها جداگانه انجام می گیرد.
  9. عمر لوله‌ ها و اتصالات موجود در موتورخانه بیشتر می شود و نرخ استهلاک تجهیزات کاهش پیدا خواهد کرد.

لوله کشی موتورخانه های گرمایشی با استفاده از روش جوشکاری یا دنده ای ، با لوله های مختلف انجام می‌شود . معمولا ، موتورخانه ها باید با استفاده از لوله فولادی بدون درز با ضخامت حداقل رده 40 جوشکاری شوند . روش‌های جوشکاری برای موتورخانه گرمایشی ، موتورخانه سرمایشی و سیستم بخار متفاوت است.

نحوه مونتاژ این نوع تجهیزات میتواند به صورت butt weld یا socket weld باشد که این موارد باید در مطلب دیگری به صورت جداگانه توضیح داده شوند . معمول ترین روش جوشکاری موتورخانه روش butt weld است که در بسیاری از موارد مانند لوله کشی گاز فشار بالا نیز کاربرد دارند. شایع ترین علت های مربوط به پوسیدگی موتورخانه عبارتند از:

  • نشتی از لوله ها یا شیر
  • تمام شدن عمر لوله

 

پوسیدگی کلکتور موتورخانه یکی از شایع ترین مواردی است که در تعمیرات موتورخانه شایع است.

کلکتور موتورخانه ، با استفاده از روش Fillet weld ساخته و آماده می‌شود. در این روش ، استفاده از اتصالات دنده ای یا فلنجی برای اتصال انواع شیرآلات بسیار مهم است. معمولا پوسیدگی کلکتور موتورخانه به یکی از علت های ذیل اتفاق می‌افتد:

  • نشتی آب از یکی از درزهای دنده ها و یا یکی از درزهای فلنج ها (پوسیدگی خارجی)
  • تحت فشار قرار گرفتن کلکتور به خاطر مونتاژ نامناسب
  • عمر مفید لوله‌ها ، یکی از دلایل است.
  • نشتی از جوشکاری‌های انجام شده باشد.

با توجه به اینکه در چهار منطقه غرب، شرق، شمال و جنوب تهران نمایندگی داریم، هزینه ایاب و ذهاب نمیگیریم

بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

نیاز به مشاوره دارید؟
تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: