منوی دسته بندی

به هر حال فقط یک سیستم HVAC چیست؟

[ad_1]

تجهیزات گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) می تواند برای صاحبان خانه کمی رمز و راز باشد. ممکن است بدانید که خانه شما توانایی کنترل آب و هوا را با فشار دادن یک دکمه دارد، اما می‌خواهید بیشتر در مورد ماشین‌هایی که برای شما کار می‌کنند بیشتر بدانید. برای تعریف جامع اجزای ماشین آلات کنترل آب و هوای داخلی خود به ادامه مطلب بروید.

خنک کننده:

در ماه های گرم تابستان، کولر گازی ستاره نمایش کنترل آب و هوا است. واحد AC شما هوا را از بیرون می کشد و با عبور هوا از روی یک سیم پیچ فلزی سرد، آن را خنک و مرطوب می کند. این سیم پیچ خودش یک مبدل حرارتی هوا به مایع است، یعنی هوای گرم سرما را از سیم پیچ جذب می کند و بالعکس. ردیف‌هایی از لوله‌ها مایع سرد را از طریق سیم‌پیچ عبور می‌دهند و سطوح صاف متصل به لوله‌ها سطح خنک‌کننده بزرگی ایجاد می‌کنند و مقدار هوای قابل خنک شدن را در یک زمان افزایش می‌دهند. مساحت سطح سرد بیشتر برابر است با هوای خنک بیشتر. نوع مایع سرد مورد استفاده به سیستمی که دارید بستگی دارد، اما می تواند یک مبرد مایع یا آب سرد با محافظت در برابر یخ زدگی باشد. صرف نظر از محیط مایع مورد استفاده، مایع در دمای سرد به کویل خنک کننده تحویل داده می شود.

هنگامی که این مایع از سیم پیچ خنک کننده عبور می کند، دو اتفاق برای هوای عبوری از سطح سیم پیچ می افتد: دمای هوا کاهش می یابد (خنک می شود) و رطوبت موجود در هوا حذف می شود (رطوبت می شود). توانایی خنک کنندگی کولر گازی شما به کارایی آن در خنک سازی و رطوبت زدایی هوا بستگی دارد. توجه به این نکته مهم است که عواملی مانند دمای بیرون می تواند بر ظرفیت خنک کنندگی برخی از ماشین آلات تأثیر بگذارد. وقتی خنک‌سازی با دمای بیرون نسبت معکوس دارد، توانایی دستگاه برای خنک کردن هوای داخل خانه با افزایش دمای بیرون کاهش می‌یابد. به طور مشابه، دما و رطوبت داخل خانه به همان شیوه بر ماشین آلات شما تأثیر می گذارد. اکثر سازندگان تجهیزات AC یک راهنمای کاربری ارائه می دهند که تغییر راندمان ماشین آلات را هنگام تغییر دما و رطوبت داخل و خارج نشان می دهد.

گرمایش:

واحدهای تهویه مطبوع مرکزی معمولاً با یک کوره گازسوز یا نفت جفت می شوند تا گرمای خانه شما را از طریق همان مجموعه کانال های هوا تأمین کنند. از طرف دیگر، واحدهای HVAC مرکزی به نام پمپ های حرارتی وجود دارند که عملکردهای گرمایش و سرمایش را با هم ترکیب می کنند. اگر خانه خود را با برق گرم می کنید، یک سیستم پمپ حرارتی می تواند در آب و هوای معتدل کارآمدتر باشد و تا سه برابر گرمایش به ازای هر انرژی الکتریکی مصرفی را تامین کند.

تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی از اجزای مختلفی برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خانه شما استفاده می کنند، اما اصول اولیه کار یکسان است. پمپ حرارتی گرما را از سیم پیچ اواپراتور به هوا منتقل می کند و هوای گرم شده را در خانه شما به گردش در می آورد. سیم پیچ حرارتی یک پمپ حرارتی در واقع گرما را از هوای بیرون استخراج می کند (بله، حتی هوای سرد زمستانی گرمایی را حمل می کند که می تواند توسط سیستم شما استخراج شود). پمپ‌های حرارتی اغلب با یک کوره پشتیبان نصب می‌شوند تا در مواقعی که تنها مقدار کمی گرما از هوای بیرون خارج می‌شود، خانه شما را گرم کند.

انواع سیستم ها:

خانه‌های معمولی از یک سیستم تهویه مطبوع «Split System» استفاده می‌کنند که واحد متراکم‌کننده هوا در خارج از خانه و سیم‌پیچ در داخل قرار می‌گیرد. نوع دیگر تهویه مطبوع “بسته بندی شده” نامیده می شود و واحد متراکم کننده و کویل را در یک واحد خارجی ترکیب می کند. بهترین واحد برای شما کاملاً به موقعیت و ساخت خانه شما بستگی دارد.

[ad_2]

Source by Shawna Thompson

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

شیما هاشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *