منوی دسته بندی

نگهداری تاسیسات ساختمانی و صنعتی

با توجه به محدود بودن منابع انرژی جهان مدیریت بهره وری انرژی از درجه اهمیت بالایی قرار دارد به طوری که در تمام صنایع مهمترین دغدغه مهندسین کم کردن هر جه بیشتر مصرف انرژی و جلوگیری از هدرروی انرژی است.

صنعت ساختمان یکی از این صنایع میباشد که به منظور بهره وری در زمینه انرژی در طراحی،اجرا و همچنین نگهداری ساختمان ها نکات مهمی وجود دارد که همواره باید مدنظر مهندسین و تکنسین ها قرار گیرد.در طراحی و اجرای ساختمان نکاتی از قبیل مکان پنجره ها،درها،جایگذاری صحیح تاسیسات حرارتی و برودتی،جنس مصالح و …باید رعایت شوند.اما بحث نگهداری ساختمان پس از اجرای ساختمان و شروع به کار آن شروع می شود.

یکی از مهمترین قسمت های ساختمان که همواره باید در تعمیرات و نگهداری آن ها توجه کرد تاسیسات مکانیکی ساختمان است.با توجه به محاسبات و بررسی های انجام شده با توجه به موقع، و درست به این مقوله حتی تا 35 درصد می تواند موجب کاهش مصرف انرژی و به تبع آن کاهش هزینه ها شود.

تعمیر و نگهداری تاسیسات مکانیکی شامل قسمت های زیر می شود:

  1. تاسیسات آبرسانی مانند پمپ ها،شیر ها و …
  2. تاسیسات حرارتی مانند بویلر،منبع دو جداره،مشعل و …
  3. تاسیات برودتی مانند چیلر،برج خنک کن،سختی گیر و…
  4. تاسیسات آسانسور مانند موتور،کابین و ….

با توجه به اهمییت امر تعمیرات و نگهداری تاسیسات این شرکت با استفاده از مجرب ترین تکنسین ها آماده ی خدمت رسانی به همه کارفرماها، ارگان ها و سازمان های مختلف می باشد

چنانچه شرايط محيط داخـلي ساختمان های مسکونی ( اعم از دما و رطوبت و تهویه مناسب هوا ) نتواند آسايش و ایمنی ساکنان را فراهـم كند، امتیازات دیگر این ساختمان ها چندان قابل استفاده نخواهد بود. برای برآوردن اين منظور دقت در طراحي سيستم مناسب ( با توجه به اقليم، ابعاد ساختمان و شرايط محيطي مناسب ) و تهيه و نصب لوازم و تجهيزات متناسب و مرغوب ضروری است. اما موضوع مهم ديگري كه مي‌بايست بدان توجه نمود لزوم نگهداري و سرویس های پيشگيرانه تجهيزات و تاسيساتي است كه وظيفه تامين شرايط مناسب محيطي و آسايش و ایمنی ساکنان را به عهده دارند.
منظور از نگهداری و تعميرات، مجموعه فعاليت ها و عملياتی است که در جهت حفظ ، کنترل و افـزايش عمر مفيـد تجهيزات و تأسيسات انجـام می شود. انجام اين امر مستلزم ايجـاد يک نظام نگهداری و تعميرات بـوده که مواردی از قبيـل برنامه‌ريـزی نگهداری و تعميرات اصلاحی اساسی، پيشگيرانه و قابل پيش بينی را شامل می شود.
۱- اهداف راهبری و نگهداری تأسیسات در ساختمان عبارتست از:
۲- کاهش هزينه های انرژی مانند (برق، سوخت و غيره).
۳- کاهش هزينه های تعميرات تکراری و متوالی و در نتيجه استفاده بهتر از قطعات يدکی و ….
۴- افزايش کيفيت راهبری و جلوگيری از مشکلاتی که بر اثر خرابی تجهيزات و دستگاه ها به وجود می آيد.
۵- ايجاد نظم و ترتيب و استاندارد کردن کارهای تعميراتی.
۶- بهينه نمودن هزينه های نگهداری و تعميرات.
۷- ارزيابی کار تجهيزات، دستگاه ها و سيستم های موجود، به منظور تنظيم سياست های آتی خريد آنها.
شرکت آرین پادرا صنعت هم اکنون مدیریت راهبری و نگهداری مجهزترین تجهیزات و تأسیسات الکتریکال و مکانیکی مجموعه مجتمع های مسکونی دیپلمات را بر عهده دارد.
نگهداری، راهبری، سرویس و تعمیر سیستم‌های برودتی و حرارتی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، گاز، تلفن، اطفاء حریق و تجهیزات جانبی آنها مستقر در این ساختمان های مدرن با بهره گیری از مهندسان و تکنیسین های زبده و با تجربه امکان پذیر است. بر این اساس این تیم حرفه ای آمادگی خدمات رسانی تخصصی به دیگر ساختمان ها را نیز دارا می باشد.

شرکت آرین پادرا صنعت ارائه دهنده خدمات تاسیسات ساختمانی و هوشمندسازی آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد. جهت درخواست مشاوره اینجا را کلیک نمایید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *