منوی دسته بندی

راه های باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کابین روشویی

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلاتی است که حتما برای شما هم پیش امده، برای تغییر مسیر لوله فاضلاب اغلب از انواع مختلف زانویی ها استفاده می شود که غالبا به صورت 90 درجه و 45 درجه است.همچنین برای جلوگیری از نفوذ گاز فاضلاب و حشرات موزی از سیفون استفاده می شود ( در روشویی، کف شور، چاه توالت و …) ناگفته پیداست که گرفتگی لوله فاضلاب و چاه توالت اغلب در همین زانویی ها و سیفون ها اتفاق می افتد. حال سوال اینجاست، هنگام گرفتگی لوله فاضلاب یا چاه توالت چه کنیم؟روش باز کردن لوله فاضلاب به چه شکل است؟

چند ترفند خانگی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

بیشتر مواقع راه اب رو شویی به دلایلی گرفته می شود و اب به خوبی رد نمی شود، این مشکل مخصوصا در منازل قدیمی ساز بیشتر مشهود است، هر از گاهی بایداز اسید های لوله باز کن استفاده کنید اما گرچه این مواد مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را حل می کنند اما خود دردسر بزرگتری به وجود می اورند.این محلول ها به دلیل اسیدی بودن خاصیت خورندگی دارند و به مرور زمان جداره لوله ها را خورده و باعث سوراخ شدن لوله و به بار امدن فاجعه ای بزرگتر خواهد شد،خصوصا اگر لوله ها کمی قدیمی و کهنه باشند.

گرفتگی لوله فاضلاب

ساده ترین و ایمن ترین راه گرفتگی لوله فاضلاب استفاده از پودر رختشویی است. این تکنیک ساده به این ترتیب است که یک بسته پودر رختشویی دستی تهیه کرده، ابتدا شیر اب داغ راباز کرده تا مقداری اب داغ وارد لوله شود بعد نصف بسته پودر را داخل لوله ریخته و دوباره اب داغ را باز کرده و باقی پودر را هم داخل لوله بریزید به همین راحتی گرفتگی لوله فاضلاب شما برطرف خواهد شد. البته به شرط انکه گرفتگی زیاد شدید و با مواد جامد سخت نباشد. در این مورد حتی به جای پودر رختشویی از شامپو هم می توان استفاده کرد.

دلیل گرفتگی لوله فاضلاب جمع شدن مو داخل لوله و سیفون و جرم گرفتن انهاست که مانع عبور اب می شود. معمولا هم جرم چربی دور موها گرفته می شود و پودر رختشویی یا شامپو باعث حل شدن جرم ها و رها شدن موها می شود.

از دیگر محلولهای خانگی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب، استفاده از ماده معجزه گر جوش شیرین می باشد، دراین روش نیاز دارید به یک پیمانه جوش شیرین، یک پییمانه سرکه و یک دستمال بزرگ و ضخیم. ابتدا جوش شیرین را داخل لوله ریخته سپس سرکه را روی ان ریخته و بلافاصله روی خروجی لوله فاضلاب را با دستمال کاملا پوشانده، با ترکیب این دو ماده نوعی واکنش شیمیایی فوران کننده بوجود می اید که باعث باز شدن گرفتگی لوله خواهد شد، استفاده از دستمال به این خاطر است که ترکیبات جوش شیرین و ….به بیرون فوران نکند و لوله را کاملا باز کند.

اگر با این روشها  گرفتگی لوله فاضلاب شما باز نشد مطمعنا گرفتگی شدید است و باید از لوله کش کمک بگیرید.

منبع: فروشگاه بهتام

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *