منوی دسته بندی

مدیریت مصرف انرژی در خانه هوشمند

Smart_Home_small1

خانه هوشمند و چگونگی عملکرد آن برای کاهش هزینه های زندگی

یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیلهٔ یک پارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها، مدیریت و رابطه میان ان‌ها است. به عبارت دیگر ساختمان هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای داخی ان به واسطه‌ای یک پارچه و ایجاد منطقی سازگار با محیط در تعامل با یکدیگرند. از سوی دیگر،مدیریت انرژی (EMS) می‌تواند در حدود ۱۰٪ تا ۳۰٪ کاهش هزینه و قیمت در پی‌داشته باشد.

سیستم مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس خانه هوشمند که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان (بی‌اِی‌اِس) نیز شناخته می‌شود، یک سامانهٔ مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانهٔ آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

BMS خانه هوشمند شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌باشد، سخت‌افزارها معمولاً به صورت اختصاصی توسط میکروکنترلرها پیاده‌سازی می‌شوند و نرم‌افزارها نیز ممکن است به صورت اختصاصی برای سیستم نوشته شوند، در برخی از سیستم‌ها از نرم‌افزارهای کنترل و مانیتورینگ برای کنترل ونظارت بر عمل کرد بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. ارتباط میان سخت‌افزار و نرم‌افزار توسط یکی از پروتکل‌های DeviceNet، SOAP، XML، BACnet، LonWorks و MODBUS و usp و lan و rs232 و… پیدا سازی خواهد شد. اجزائ اصلی این سیستم شامل :۱-کنترل کننده مرکزی، ۲- کنترل کننده محلی، ۳- کنترل کننده اینترنتی،۴- سنسورها می‌باشد

مزایای استفاده از خانه هوشمند

 

zipato_energy_monitoring

  • کاهش مصرف انرژی در طولانی مدت به دلیل حذف مصارف ناخواسته
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری
  • حذف خطای اپراتوری به دلیل کنترل توسط رایانه
  • ثبت دقیق میزان استفاده هر واحد یا قسمت از منابع انرژی
  • گزارش گیری آماری از عملکرد اجزای مختلف ساختمان
  • اعلام آلارم‌های هشداردهنده برای بازبینی دوره‌ای تجهیزات
  • امکان کنترل از راه دور

سامانه‌های EMS و کاربری‌های مختلف

EMSها سامانه‌های کنترلی هستند که با تنظیم عملکرد ساعتی و دوره‌ای تجهیزات از اتلاف انرژی جلوگیری می‌نماید. به این معنا که زمان و محدودهٔ خاموش و روشن شدن دستگاه‌ها را با توجه به داده‌های از پیش تعیین شده‌ای بر اساس یک سامانهٔ یکتا و به کمک ساعت‌های کنترلی تنظیم می‌کند.

کاهش هزینه زندگی

در طراحی خانه هوشمند با توجه به اختیاراتی که وجود دارد، ابتدا باید به ارزیابی هزینه‌های جاری پرداخت. در این مورد باید به بازدهی مصرف انرژی و صرفه جویی ان توجه داشت. محل و جهت ساختمان، ثبات دما، تاثیر باد، اب و هوا، روشنایی و تهویهٔ طبیعی اهمیت زیادی دارند. در ساختمان‌هایی که مصرف بالای انرژی دارند باید حتماً یک آنالیز بر روی هزینهٔ دوره‌ای زندگی انجام شود و بر این اساس به طراحی اصولی پرداخت که در واقع تاثیر مستقیم بر هزینه‌ها دارند.

energy

خانه هوشمند و سیستم ایمنی و مدیریت انرژی

سیستم امنیتی، مدیریت انرژی و اتوماسیون صفحه اصلی
این سیستم, نسل راه حل های امنیتی برای خانه و خانواده خود است که با ارائه نظارت گسترده و خدمات هشدار در صورت آتش سوزی، سرقت، سیل یا نشت گاز، و همچنین به عنوان فرزند سفارشی و راه حل های مراقبت است.

zipato all in one home security and automation syystem_new

علاوه بر بهترین راه حل های امنیتی ، Zipato امکان ذخیره انرژی و نظارت بر مصرف انرژی خود، از طریق کنترل از راه دور و خودکار چراغ ها، دما و تمام دستگاه های مصرفی دیگر در منزل را,به شما می دهد. همچنین گزارش های سفارشی و اعلام اینکه که در منزل انرژی کجا مصرف می شود و جلوگیری از هدر رفتن آن زمانی که شما به آن نیاز نیست.
سطح بالایی از امنیت و بهره وری انرژی همراه با توانایی کنترل کامل واتوماتیک کردن خانه شما , از طریق اینترنت و یا تلفن همراه , منزل تان راحت تر خواهید کرد و به شما زمانی که دور از آرامش خاطر می دهد.

امنیت  خیلی بهتر است!

Zipato نسل جدیدی از ایمنی منزل و حفاظت را برای شما به ارمغان می اورد.

Expand_03_Security_01_Aa_r2_c2

همیشه از طریق اتصال به سیستم مرکزی هشدار همراه با امکان پیشرفته کنترل از راه دور و اتوماسیون، Zipato راه دقیق و امن تر برای محافظت از خانه خود را از سرقت، آتش سوزی، سیل، طوفان و گاز و رویدادهای دیگر را به شما  می دهد.

با Zipato شما می توانید کنترل کامل بر خانه خود را حتی زمانی که در منزل نیستید, را داشته باشید .

 

اتوماسیون امنیت

zipato_mobile_home_security_43

خانه خود را بر روی خلبان اتوماتیک تنظیم کنید.

تنظیم چراغ ها و سایه ی خودتان به تقلید الگوهای معمول و اینکه حضور شما در منزل به نظر می رسد ، حتی زمانی که شما آنجا نیستید. شما حتی می توانید با روشن / خاموش تلویزیون سارق را دلسرد کنید که در منزل تشریف دارید.

کنترل ورودی ها
مشاهده اینکه چه کسی مقابل درب منزل شماست و قفل و یا باز کردن درب جلو از طریق اینترنت ، تلفن و یا پنل لمسی منزل. دانستن اینکه چه کسی وارد منزل شده از طریق متن، ویدئو و یا عکس. شما می توانید با دسترسی به کدهای کاربر،بچه نگهدار، پاک کننده خانه وغیره را مدیریت کند.
نظارت ویدئویی
دسترسی به دوربین های در خانه و یا کسب و کار شما از راه دور برای دیدن آنچه که زنگ به شما هشدار داده است یا مشاهده آنلاین وقایع .همچنین ویدیوهای قبل و بعد از زنگ های یا آلارم های داده شده را از طریق تلفن همراه و کامپیوتر خود مشاهده کنید. شما می توانید از دوربین های دید در شب برای دید در تاریکی ، ودوربین مگاپیکسلی برای داشتن کیفیت عالی عکس و فیلم استفاده کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *