منوی دسته بندی

مزایای عملی سیستم مدیریت ساختمان های هوشمند

سیستم مدیریت ساختمان های هوشمند با به کارگیری آخرین تکنولوژی ها در صدد آن است که شرایطی ایده آل، همراه با مصرف بهینه انرژی را در ساختمان ها پدید آورد. این سیستم ها ضمن کنترل بخش های مختلف ساختمان و ایجاد شرایط محیطی مناسب با ارائه سرویس های همزمان، سبب بهینه سازی مصرف انرژی، سطح کارایی و بهره وری سیستم ها و امکانات موجود در ساختمان می شود.

بهینه سازی

سیستم مدیریت هوشمند می تواند در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان باشد. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … هستند.

برای نمونه سیستم های طراحی شده برای صرفه جویی در انرژی، چراغ برق های موجود در ساختمان را با توجه به نور روز و سیستم های مکانیکی برای به حداکثر رسیدن بهره وری تطابق می دهند.

صرفه جویی در انرژی

طراحی های روشنایی پیشرفته بیش از یک طرح الکتریکی می باشند. در این طراحی ها باید نیازها و برنامه ساکنین ساختمان، تغییرات نور روز در فصل ها و آب و هوای مختلف و تاثیر آن بر سیستم های مکانیکی ساختمان در نظر گرفته شوند. اضافه کردن نور روز به یک ساختمان یک راه مناسب برای رسیدن به یک طراحی موثر انرژی است و با کاهش نیاز به برق، علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی در هزینه را نیز در پی خواهد داشت.

نمونه دیگر از سیستم های مکانیکی ساختمان، تهویه مطبوع و سیستم توزیع هوا به داخل فضای کاری می باشد. ایجاد درجه حرارت مناسب، رطوبت، تهویه و کیفیت هوای داخل ساختمان می تواند اثرات قابل توجهی در بهره وری و سلامت افراد داشته باشد.

سیستم

به منظور ارائه یک محیط داخلی راحت و سالم سیستم مکانیکی ساختمان های هوشمند باید:

  • یک سطح قابل قبول از دما و رطوبت و آلاینده های هوا در محیط داخلی ارائه گردد.
  • حرکت هوا، تهویه و تغییرات درجه حرارت باید به آرامی انجام شوند.
  • اجازه کنترل و تغییر شرایط با توجه به اولویت های فردی برای ساکنین ساختمان فراهم گردد.

با فراهم آوردن این شرایط در ساختمان های هوشمند، علاوه بر بهره گیری از مزایای اقتصادی و کاهش مصرف انرژی، فضای امن و آرام برای ساکنین ایجاد می شود.

شرکت آرین پادرا صنعت ارائه دهنده خدمات هوشمند سازی آماده ارائه خدمات از مرحله طراحی تا اجرا به شما مشتریان گرامی می باشد. جهت درخواست مشاوره اینجا را کلیک نمایید.

منبع: فروشگاه بهتام

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *