منوی دسته بندی

یونیت پکیج چیست؟

يونيت پکيج, دستگاهي است که فرآيند برودت را بدون نياز به چيلر و فرآيند گرمايش را به کمک آب گرم موتورخانه و يا پکيج انجام مي دهد. طريقه ساخت برودت پکيج به اين صورت است که مايع مبرد پس از ورود به کويل سرمايشي با عبور از هواي ايجاد شده توسط فن پکيج به بخار تبديل شده و سپس گرماي هواي ورودي گرفته شده و هواي سرد خروجي ايجاد مي شود. فرآيند گرمايش پکيج هم به اين صورت است که آب گرم خروجي از ديگ موتورخانه و يا پکيج وارد کويل هاي گرمايي پکيج يونيت شده و با عبور هوا از روي اين کويل ها, هواي گرم خروجي تولید مي شود. همانطور که ذکر شد مزيت پکيج در يک پارچه بودن آن و عدم نياز به چيلر و در نتیجه به صرفه بودن آن نسبت به سيستم هواساز است.
پکيج يونيت ها که به نام داکت اسپليت يونيت هم شناخته ميشوند در دو مدل زميني ( ايستاده ) و سقفي ساخته ميشوند و از نظر ظرفيت, بار سرمایی و حرارتي مورد نياز براي واحد هاي مسکوني و يا اداري تا زيربناي ۲۵۰ متر مربع را تامين ميکنند.

پکیج ها معمولآ روی بام ساختمان به سادگی و بدون برهم زدن نمای ساختمان نصب می شوند که البته با توجه به نوع دستگاه و نصب روی بام می توان کانال های خروجی را افقی یا عمودی به فضاها منتقل کرد. این دستگاه ها معمولا برای کارخانه ها، سوله ها، هتل ها، فروشگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند

از مزایای این یونیت پکیج ها به موارد زیر میتوان اشاره نمود:

امکان استفاده در ظرفیت های بالا (۱۲.۵ الی ۳۰ تن)
قابلیت نصب روی زمین و سقف ساختمان
عدم اشغال فضای داخلی
سطح صدای پایین نسبت به سایر دستگاه ها
توزیع هوای مناسب با استفاده از کانال
قابلیت ایجاد و تامین هوای تازه (Fresh Air)
قابلیت ایجاد تهویه برای چند فضا با یک دستگاه
کارکرد مناسب در دمای محیط تا ۵۴ درجه سانتیگراد
قابلیت نصب کویل آبگرم جهت تامین گرمایش
قابلیت کانال کشی افقی و عمودی
استفاده از فین های مدرن برای ذخیره انرژی و جلوگیری از خوردگی پره ها
تعمیر و نگهداری آسان و ارزان

پکيج يونيت ها از نظر طرز توليد سرما در نوع تراکمي (الکتريکي) و يا جذبي (گازي) توليد ميشوند . نوع جذبي آنها که با سوخت گاز کار ميکند بايستي در فضاي بيرون ساختمان مانند پشت بام و يا تراس نصب شود .

http://arianps.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/%d8%aa%d8%a3%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 4 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *