منوی دسته بندی

سیستم سرمایش/گرمایش هوشمند

امروزه سیستم های متنوعی برای تامین نیازهای سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها وجود دارد. اين سيستم ها در كنار نقش كليدی كه در ساختمان برای ايجاد فضای با طراوت و توليد هوای مطبوع ايفا می نمايند، به عنوان عمده ترين مصرف كنندگان انرژی در ساختمان نيز مطرح می باشند. بسياري بدليل عدم اعمال مدیريت صحیح در استفاده از اين سیستمها علاوه بر پایین آوردن راندمان آنها،  هزينه های گزافی را به عنوان مخارج تعمير و نگهداری متقبل می شوند.

استفاده از سيستمهای کنترل هوشمند دما در خانه های هوشمند ، علاوه بر امكان كنترل دستی و يا هوشمند (برنامه ريزی شده) دمای محيط و ارائه گزارش از دمای نقاط مختلف ساختمان ، این امکان را میدهد تا در زماني كه پنجره ها به اشتباه باز مانده اند و سبب اتلاف انرژی مي گردند، با  اعلام هشدار های لازم ، شما را از این امر مطلع ساخته و در صورت عدم توجه به هشدارها در یک فاصله زمانی معین، سیستم به طور خودکار اقدام به قطع سیستم تهویه نماید !

همچنین توسط سیستم هوشمند کنترل دمای پیشنهادی سامان بنیان، دمای ساختمان بصورت مجزا قابل کنترل و تنظیم می باشد. برای مثال می توانید برای قسمت های مختلف ساختمان و بسته به نوع کاربری محل ( اتاق خواب، پذیرایی، گلخانه و… ) دما های متفاوتی را تنظیم نمایید و سیستم هوشمند بصورت اتوماتیک کنترل آنها را بدست گیرد !

ویژگی منحصر بفردی که سیستم کنترل هوشمند دما به ساختمان شما می افزاید، امکان کنترل دمای ساختمان از راه دور می باشد. شما می توانيد مدتی قبل از ورود به ساختمان ( برای مثال در فصل زمستان )، سيستم تهویه را فعال نماييد تا در هنگام ورود، دمای محيط مطابق با خواست و سليقه شما باشد. اين امر نه تنها هزينه های نگهداری سيستم های سرمايشی و گرمايشی شما را كاسته و به طول عمر آنها كمك می نمايد ، بلكه شما را در مصرف بهينه انرژي و كاهش هزينه ها و ایجاد آسایش، ياری خواهد نمود !

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مرضیه ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *